Hvordan legge til chat i nettbutikken
Se hvordan dere enkelt kan legge til en chat i deres nettbutikk via Google Tag Manager.
22. februar 2021 av Fredrick Torheim Ekeberg
I videoen under gjennomgår vi hvordan dere kan sette opp en chat-løsning i deres nettbutikk ved å benytte Google Tag Manager. I dette eksemplet så viser vi hvordan dette gjøres med leverandøren tawk.to, men det samme prinsippet vil gjelde for andre løsninger også.
Merk: For at dere skal kunne benytte Google Tag Manager til dette, kreves det at dere har knyttet deres Google Tag Manager ID til nettbutikken. Dette gjør du i adminverktøyet under "System"/"Oppsett" og fanen "Google" i feltet "Google Tag Manger ID". Dobbeltsjekk at det er riktig ID som ligger her hvis det finnes en kode der fra før. GTM-ID'en deres finner dere i deres Google Tag Manager-konto.
Lykke til!
Vi bistår deg selvfølgelig dersom du har behov for det. Ta kontakt med kundeservice eller din prosjektleder, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.